8 sep. 2010

Tengby i mitt kök

Meny i P1 är ett trevligt program. Tomas Tengby som pratar om mat och åker hem till olika kockar och lagar mat, i radio. Sen plåtar han maten och lägger upp såväl bilder som recept på hemsidan. Idag kom han hem till mig!
På två och en halv timme hann vi laga 3 maträtter och en dessert, prata om att laga mat till bara sig själv (apropå min nya bok Singel i köket som kommer ut snart) och hur praktiskt, gott och billigt det är att koka sina egna bönor.


Förutom gratinerade bär med lime och kokos grillade vi lammburgare med fetaostkräm, kokade lax i citronsås och pestofyllde kyckling. I ett huj. Sänds den 30 september. Recepten på hemsidan fr o m då.

4 kommentarer:

  1. Oj va kul ! Påminn oss den 30 september !

    SvaraRadera
  2. Då sitter jag som klistrad framför radioapparaten!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. jag också, vilken tid går programmet?

    SvaraRadera
  4. Klockan 10.03 på fm. Repris på lördagen kl 14!

    SvaraRadera