22 juni 2010

Stark vilja

Jag köpte en mynta en gång på Coop. Du vet, en sån där liten en i kruka. När jag hade använt den till det jag skulle den gången, tänkte jag "Äh. Jag trycker ner den i jorden ute i rabatten. " Sagt och gjort. Och se på den nu. Tala om stark vilja.


Eftersom den finns där, och blir större för varje år trots att jag ibland behandlar den lite omilt genom att slita upp kvistar med rötter och allt som sticker upp där jag inte vill ha dem, så får jag ju se till att använda den. Resonerar jag. Jag brukar till exempel stoppa den i fredagsdrinken, det är gott. Så här:

Skär en halv citron i små bitar och lägg dem i ett glas. Lägg i 5 myntablad och häll på 4 cl vodka och 2 cl sockerlag. Muddla, fyll på med is och fyll till kanten med tonic water.
Sommarvibbar.

2 kommentarer:

  1. Ja just, en pepparmynta måste hållas hårt annars tar den över helt. Man kan oxå flytta över den i en kruka om det blir övermäktigt. Men egentligen, med den där fantastiska doften så är den perfekt att fylla upp en rabatt. Vackra blommor blir det oxå som fjärilar och humlor tycker om.

    SvaraRadera
  2. Ja. Och många drinkar.

    SvaraRadera