21 juni 2010

Premiär.

Det är lika bra jag säger det på en gång. Jag är total nybörjare. Rookie. Ettagluttare. Jag har skrivit i hela mitt liv, livnärt mig på det. Artiklar i tidningar, böcker, reklamkampanjer på stortavlor över hela Sverige, broschyrer för stort och smått, TV- och radioreklam, men jag har aldrig skrivit en blogg. Förrän nu. Och det är skitläskigt. Tänk om nån läser!
Gulp ...

Min plan för bloggen är dock ganska enkel. Snabbt och lätt tänkte jag låta vem som helst som vill kliva bakom kulisserna i skapandet av kokböcker och magasinet Mat & Vänner BAKA, för vilken jag är chefredaktör. Min eviga följeslagare och oumbärliga formgiverska (och ibland även fotograf) till de flesta av dessa skapelser är Malou Holm. Det är ett så galet roligt jobb jag har, och jag träffar så många intressanta, passionerade, spännande och fantastiska människor som jag gärna vill visa upp lite mer än jag annars har möjlighet att göra.

Och så är jag ju mamma också, och fru. Så familjen kanske får slinka med på ett hörn, det är trots att de som äter upp det mesta jag experimenterar fram. Min jury, mina älskade domare.

Så vi får väl se hur det går.
Jag önskar mig lycka till.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Helena Hjertén (Stjernberg)24 juni 2010 kl. 07:47

    Jag önskar dig också lycka till!

    SvaraRadera
  3. Psst, förresten, en liten knapp som säger "dela på Twitter" eller "dela på facebook" kanske kan vara något. Dvs, om du vill att folk ska hitta hit...

    SvaraRadera
  4. Va kul Åsa, det är helrätt med en blogg. Jag kommer oxå att sprida den vidare.

    SvaraRadera
  5. Men hurusom jättetrevligt är inte det här! Lycka till och löjligt glad midsommar på hela familjen!

    SvaraRadera