15 sep. 2011

Höststorm


 Efter en lång, lat sommar kom hösten med storm. Poff sa det så var kalendern så full att jag knappt hann fatta att sommaren tog slut. Till min stora sorg. Hur vacker hösten än är, så längtar jag oavbrutet till sol, ljusa kvällar och barfota i gräset. Även om jag älskar tomaterna, som just nu är så underbara att de faktiskt växer och blir söta och röda mot min husvägg trots att jag glömmer bort att vattna dem ganska ofta. Nåväl, trots höst så trivs jag rätt bra med min tillvaro eftersom mina projekt är så galet kul. Jag har ju till exempel just släppt en ny bok tillsammans med Malou, fotograf Wolfgang och med brödbakande bidrag av bagarmästare Manfred Enoksson. Releasekalas hade vi i tisdags på Saltå Kvarns butik på söder, Helena på Ordalaget fotade så fint, kolla här.

Idag kom också nya, fina höstnumret av Baka ut. Lycka varje gång, jag vänjer mig aldrig vid att vara mamma till världens snyggaste tidning. Det är extra kul från och med nu, eftersom tidningen trycks i större upplaga och säljs på måååååååånga fler ställen än tidigare. Mer Baka åt folket! 


Har också varit på Bagerimässan idag, nypt i bröd och kramat bagare, testat kaffe och pratat med Årets konditor 2010 Roy Fares, så fin i rosaprickigt förkläde.


Så kom jag hem och berättade för sonen att jag sett finalen i Mack-SM. "Va!" sa han. "Sa de nåt om iPhone 5????!!!!" Vi har lite olika fokus, han och jag :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar